fbpx

ÍRJ RÁNK!

Válaszolni fogunk, addig meg olvasd a GYIK-ot lent, vagy a blogot itt!

Frissen lépsz piacra egy termékkel vagy szolgáltatással?

Meglévő marketingedet egészítenéd ki tartalom-stratégiával?

Átvilágítanád a cégedet / szervezetedet a publikált tartalmak hatékonysága szempontjából?

Okos tartalmi ökoszisztémát építenél, a közönséged igényeire?

Beszélgessünk!

AZ ELSŐ, IGÉNYFELTÁRÓ BESZÉLGETÉS DÍJMENTES

Írd le néhány mondatban, hogy mivel dolgozzunk! Mutasd be röviden a vállalkozásodat, és tartalommarketing elképzeléseidet, közönségedet, céljaidat, amelyekhez a content coaching közelebb segíthetne!

7 + 3 =

Vannak kérdéseid?

A content design vadonatúj, és több szakma határterületén született koncepció. Semmi furcsa nincs abban, ha tele vagy kérdésekkel! Például ilyeneket kérdezhetnél:

MIT ÉRTESZ TARTALOMMARKETING ALATT?

Tágan értelmezve mindent, amit egy cég, vállalkozás, szervezet saját magáról publikál. Ideális esetben a marketing-kommunikációs stratégia szerves részeként tervezzük, tudatos, az üzleti célokat hatékonyan támogató tartalmi ökoszisztémát építve, amely adott szervezet jól meghatározott különböző célcsoportjai számára magasan releváns tartalmakat juttat el hozzájuk. Célja az elkötelezett közönség felépítése, mindazokból, akik adott szervezet meglévő, leendő, vagy potenciális partnerei: vevők, megrendelők, felhasználók, befektetők, munkatársak, evangelisták, sajtó – egyszóval mindenki, aki az érdekelti körökben bárhol szerepel. Tudományosabb definíciót a Wikipédián olvass! És hogy a Te számodra mi lesz a tartalommarketing, annak meghatározásban örömmel segítek! ?

A TARTALOMMARKETING CSAK SZÖVEGEKRŐL SZÓL?

Nagyon jó kérdés, egyáltalán nem! ? Az írott szöveghez általában illusztráció is tartozik, tehát képekkel is foglalkozunk valamennyit, és természetesen a videós és egyéb tartalmak lehetőségével is. De minden tartalom alapja a szöveg (akkor is, ha beszélni fogsz, és mondjuk podcast-ot készítesz, vagy a filmedhez forgatókönyvet), ezért a content design során főleg olvasunk, írunk majd.

MILYEN HÁZI FELADATOKRA SZÁMÍTSAK A KÖZÖS MUNKA SORÁN?

A közös munkánkat korábbi marketing-tevékenységed alapjaira építjük, azt fejlesztjük tovább. Tehát elsőként ezekről kérek majd tőled okos összefoglalót. Ezen kívül írás-gyakorlatokat adhatok neked, követendő példák gyűjtését, némi online kutatást, egyszóval csupa kreatív feladatot, ami az edzésterv végére megerősíti a tartalom-kreáló izomzatodat.

TE HOL TANULTAD A CONTENT DESIGN-T?

A content design a tartalommarketinget házasítja a service design-nal, egész pontosan a tervezéshez design-módszereket használ.

Service design-t a meet agency Legyél Service Designer képzésén tanultam, és ezt raktam össze a kontentes tudással.

Egyébként kommunikációs diplomával, és tizenöt (sőt, újságírással együtt jócskán húsz) évnyi szövegírói és tartalommarketing tervezői, megvalósítói rutinnal rendelkezem. Emellett életem szerves része a folyamatos önfejlesztés, ami rengeteg (részben fizikai) edzéssel jár. Ezekből gyúrtam össze a módszert.

MIT ÉRTESZ “KÖTELEZŐ OLVASMÁNYOK” ALATT?

Amikor a netet bújod és tanulsz, inspirálódsz, tulajdonképpen a saját tartalmaidhoz is ötleteket gyűjtesz, egy idő után szinte folyamatosan és önkéntelenül is. Az alkotó ember valójában gyűjtögető életmódot folytat. ? Ehhez adok neked néhány kiinduló tippet: olyan szakembereket ajánlok majd, akiket érdemes lesz rendszeresen olvasni vagy meghallgatni, olyan írásokat adok “házi feladatnak”, amikből a te tartalommarketinged, ha ügyesen gyúrod bele a tapasztalatot, szinteket ugrik majd.

HOGYAN MÉRED A DESIGN-FOLYAMAT SIKERÉT?

Ismét egy nagyszerű kérdés! ? A közös munka konkrét célkitűzéssel kezdődik, eldöntjük, hogy honnan hová szeretnénk eljutni. Zárásként pedig értékeljük a közösen elvégzett munkát, és az eredményességet a te szubjektív szűrődön keresztül vizsgáljuk meg. A tartalommarketing azonban hosszú távú építkezés. Fél év, de még inkább egy-másfél év elteltével érik be a munka gyümölcse, ezért is remélem, hogy a közös projekt végeztével is kapcsolatban maradunk, és folyamatosan visszajelzést adsz a haladásról, a tanultak hasznosításáról. Az edzésterved neked szól, ha jól használod, amit együtt létrehoztunk, jelentős beruházást végeztél a saját sikeredhez.

LEHET, HOGY NEM NEKEM VALÓ A CONTENT DESIGN?

Igen, ez elképzelhető. Előfordulhat, hogy a te marketing-tevékenységednek nem lesz szerves része a tartalomkészítés, vagy nem saját kezűleg érdemes végezned. Könnyen megeshet, hogy az első konzultáció során arra jutunk, inkább egy ügynökséggel érdemes dolgoznod a jövőben, és / vagy előbb az üzleti és marketingstartégiád elkészítésén kell dolgoznod. Ennek lesz része később a tartalomstratégia, amin már közösen dolgozhatunk majd. (Ha ügynökséget keresel a tervezési és kivitelezési feladatok elvégzéséhez, szívesen ajánlok neked szempontokat a kiválasztáshoz.)

 

VAN LEHETŐSÉG A FOLYTATÁSRA, HA HASZNOS VOLT A MUNKA?

Igen, örülök, ha tartjuk a kapcsolatot! Egyrészt tagja lehetsz egy zárt Facebook-csoportnak, ahol content designról beszélgetünk, mindazokkal, akiket érdekel, vagy már részt is vettek a közös tervezésben. Másrészt nagyon szeretném látni, hogy valóban hasznosan töltöttük el együtt az időt, azaz kövessük egymást figyelemmel: ebben benne van az időnkénti konzultáció lehetősége is, ha szükséged van rá. Ezen túl minden ötletet szívesen fogadok: neked milyen további igényed lenne a tartalommarketinged továbbfejlesztésére? Jöhet például a második “modul”..? ?